Partener de promovare: Learngate SRL
Adolescența este o perioadă de modificări intense, atât la nivelul dezvoltării fizice, cât și din punct de vedere emoțional, cognitiv, de organizare a comportamentului și autocontrol.
Este o perioadă în care ghidajul este esențial pentru ca adolescentul să devină un adult cât mai bine echipat să facă față provocărilor vieții.
Modul în care adolescenții sunt sprijiniți să treacă prin această etapă de dezvoltare este important pentru sănătatea lor psihică, succesul personal și pentru a deveni cea mai bună variantă a propriei persoane.
Prin serviciile oferite, Clinica Neuroatipic are ca scop sprijinirea adolescenților cu privire la:
De asemenea, Clinica Neuroatipic oferă ședințe de consiliere pentru părinții adolescenților care doresc să se informeze despre:
Specialiștii Clinicii Neuroatipic recomandă evaluarea completă, incluzând:
Servicii și prețuri
Ședință inițială de stabilire a obiectivelor – 250 lei
Consiliere psihologică – 250 lei/ședință
Test de inteligență pentru copii: Scala de Inteligență Wechsler ediția a IV-a (WISC IV)
Scala WISC-IV este un instrument clinic de evaluare, validat științific și conceput pentru a măsura în mod cuprinzător abilitățile cognitive ale unui copil cu vârste cuprinse între 6 ani şi 0 luni şi 16 ani şi 11 luni. Acesta oferă informații valoroase despre punctele forte și domeniile în care trebuie să crească, orientându-i pe părinți, educatori și terapeuți în adaptarea celor mai bune strategii de învățare și de sprijin.
Preț: 600 lei
Test de orientare școlară și profesională prin platforma Cognitrom Career Planner (CCP)
CCP este o platformă specializată dezvoltată de o echipă condusă de profesorul Mircea Miclea. Prin intermediul ei, elevii între 12-19 ani își pot cunoaște trăsăturile relevante pentru orientarea în carieră, se pot informa despre opțiunile școlare și profesionale și pot afla care sunt alternativele cele mai potrivite cu privire la:
CCP include 4 chestionare de autocunoaștere, care evaluează abilitățile cognitive, abilitățile non-cognitive, interesele vocaționale și valorile legate de muncă. După parcurgerea chestionarelor de autocunoaștere, CCP suprapune automat rezultatele elevului peste cerințele ocupațiilor din România și redă lista celor care pot valorifica potențialul elevului.
Elevul poate afla gradul de potrivire cu oricare ocupație și cu oricare opțiune școlară. După luarea deciziei, elevul poate consulta baza de date a unităților de învățământ din țară pentru a-și alcătui traseul educațional.
Preț: 300 lei
Chestionarul de evaluare a strategiilor de învățare și a motivației școlare (SMALSI)
SMALSI este un chestionar adaptat și standardizat de echipa profesorului Mircea Miclea. Se adresează copiilor și adolescenților cu vârste între 8 și 18 ani și este special conceput pentru a evalua motivația școlară a copiilor și strategiile acestora de învățare. SMALSI identifică atât punctele tari ale elevului, cât și punctele slabe, concentrând într-un singur instrument de evaluare un număr de factori legați de succesul academic. Prin această evaluare, pot fi realizate corecțiile necesare pentru îmbunătățirea abilităților de studiu încă din primele etape educaționale.
Sunt evaluate:
Preț: 300 lei
Alte instrumente psihologice care pot fi aplicate pentru o mai bună cunoaștere a profilului personal (prețul acestora este inclus în ședința de consiliere psihologică):
Care îi sunt credințele primare despre lume și viață?
Inventarul PI (Primal Beliefs Inventories) permite evaluarea credințelor generale despre lume și viață, credințe pe care o persoană le are despre lumea în care trăiește și care i-ar putea influența dezvoltarea personalității și starea sa de bine.
Vârsta: de la 14 ani
Care îi sunt percepțiile despre sine și despre relațiile cu ceilalți?
Chestionarul PAS (Percepții și Atitudini despre Sine) permite evaluarea a patru aspecte definitorii pentru înțelegerea profilului psihologic al unei persoane și pentru estimarea tendinței acesteia de a fi sinceră sau de a deforma răspunsurile oferite: imaginea de sine (stimă de sine, auto-eficacitate, realizare), tendința de fațadă (auto-amăgire, auto-prezentare, exagerare), auto-devalorizarea, integritatea morală (sinceritate, onestitate, moralitate).
Vârsta: de la 14 ani
Care îi sunt dominatele ”luminoase” ale personalității sale?
Chestionarul BRI (”BRIght side of personality”) vizează acele dimensiuni psihologice care dau farmec și valoare personalității individuale: încrederea în oameni și în intențiile lor bune, aprecierea sau admirația pentru reușitele celorlalți, generozitatea și autenticitatea în relațiile cu ei, emoțiile pozitive și exprimare lor deschisă, cultivarea unor relații pozitive cu ceilalți, angajamentul și implicarea personală, atribuirea de sens și scop vieții personale și sentimentul realizării și împlinirii personale, empatia în relațiile interpersonale, compasiunea față de semeni și altruism-ul în relațiile cu ceilalți etc. (Constantin et al. 2023).
Vârsta: de la 16 ani
Care îi sunt principalele calități, virtuți sau puncte forte?
Inventarul punctelor forte de caracter (VIA-IS-R; Seligman & Peterson, 2018) este focalizat pe analiza virtuților și ”punctelor forte” individuale apreciate în diferite culturi și contexte de viață, pe aspectele pozitive ale personalității, asociate cu funcționarea optimă și starea de bine. Chestionarul VIA Inventory of Strengths (VIA-IS-R) permite evaluarea a 24 de forțe (pozitive) de caracter grupate în 6 virtuți fundamentale, virtuți considerate universale în diferite culturi și societăți: Înțelepciune, Curaj, Umanitate, Dreptate, Temperanță și Transcendență. Inventarul VIA are aplicații practice în diverse contexte, inclusiv școli, organizații, terapie și dezvoltare personală, concentrându-se pe cultivarea punctelor forte individuale și pe îmbunătățirea stării de bine generale.
Vârsta: de la 14 ani
Care îi sunt vulnerabilitățile sau riscul de inadaptare?
Chestionarul VI (Vulnerabilitate la Inadaptare) permite evaluarea unor dimensiuni sau factori după care poate fi descrisă o personalitate cu ”vulnerabilitate la inadaptare”. Chestionarul VI permite evaluarea a 7 trăsături psihologice care pot fi asociate cu posibile dificultăți sau deficiențe legate integrarea socio-profesională: instabilitate emoțională, experințe distorsionate, identitate deficitară, relaționare disfuncțională, impulsivitate necontrolată, empatie deficitară și intimitate problematică. Chestionarul VI este util în identificarea persoanelor cu risc crescut de inadaptare și, prin asociere cu alte date relevante (performanță școlară, conduite deviante, depresie, bullying etc.), în identificarea vulnerabilităților și în stabilirea strategiilor eficiente de prevenire sau de intervenție.
Vârsta: de la 14 ani
Care îi sunt potențialele vulnerabilități la dependențe/ adicții?
Chestionarul VrA (Vulnerabilitate și reziliență la Adicții) permite evaluarea unor dimensiuni după care se poate descrie o personalitate cu vulnerabilitate la dependențe/ adicții, trăsături psihologice care, în studiile științifice empirice, au fost frecvent asociate cu diferite tipuri de dependențe (dependență fizică sau psihologică de o substanță/ un comportament riscant) sau adicții (căutarea și folosirea compulsivă a unei substanțe/ unui comportament riscant). Chestionarul VrA conține 66 de itemi și permite evaluarea a 6 dimensiuni psihologice asociate cu vulnerabilitatea la adicții (căutarea de senzații, autocontrol scăzut, intoleranță la disconfort, evitare emoțională, dorința de evadare din realitate și nevoia de gratificare imediată) și 4 factori considerați factori protectori sau asociați cu o bună reziliență în fața dependențelor sau comportamentelor adictive (reziliența emoțională, suport social perceput, flexibilitate cognitivă și auto-eficacitate).
Vârsta: de la 14 ani
Cum îi place sau obișnuiește să muncească?
Chestionarul SM (Stil de Muncă) permite evaluarea a 10 caracteristici psihologice, relevante pentru conduita angajaților la locul de muncă (Constantin & all, 2010). În funcție de opțiunile lor, poate fi definit un ”profil individual” relevant pentru contextul muncii (un stil de muncă): Adaptativ – Inovativ, Planificat – Spontan, Dependent – Independent, Individualist – Colectivist, Dedicat – Detașat, Relaxat – Tensionat, Impulsiv – Controlat, Intuitiv – Analitic, Adaptat – Dezadaptat, Demotivat – Motivat. Prin combinația lor, aceste dimensiuni determină un stil personal de a îndeplini sarcinile profesionale, o modalitate unică, specifică fiecărei persoane, de a se raporta la obiectivele profesionale (individuale și organizaționale) și de a (re)acționa în context profesional.
Vârsta: de la 16 ani
Care este toleranța sa față de incertitudine/ ambiguitate?
Chestionarul TI (Toleranță la Incertitudine) permite evaluare preferințelor individuale de raportare la situațiile profesionale complexe, marcate fie de o incertitudine minimă (control), fie de o mare incertitudine (explorare) (Constantin, 2020, sub tipar). Scorurile pe axa toleranță mică – toleranța mare la incertitudine rezultă din răspunsurile oferite la 42 de itemi dihotomici (alegere forțată), prin combinația a șase factori exprimând preferințele individuale pentru: claritatea vs. complexitatea sarcinilor, normativitatea vs. libertatea în acțiune, familiaritatea vs. diversitatea contextului, nesiguranța vs. încrederea profesională, monocronia vs. policronia atențională, rigiditatea vs. flexibilitatea comportamentală.
Vârsta: de la 16 ani
Cum îi place/ obișnuiește să relaționeze cu ceilalți?
Chestionarul SRS (Stil de Relaţionare Socială) permite evaluarea stilului personal de raportare la situațiile care presupun interacțiune socială și comunicare (directă sau mediată on-line) (Constantin & all, 2022). În cadrul chestionarului SRS, este identificat stilul de relaționare socială, rezultant al combinării a 6 dimensiuni, preferințe psihologice referitoare la: network-ing-ul relațional; cooperarea în echipă; managementul conflictului; autoevaluarea socială; strategia de persuasiune și atașamentul emoțional față de grup.
Vârsta: de la 16 ani
Care îi sunt nevoile/ trebuințele motivaționale bazale?
Chestionarul TM (Trebuințe Motivaționale) vizează surprinderea principalelor trebuințe/ nevoi motivaționale, cele care stau la baza motivațiilor și deciziilor profesionale. Sunt vizate nevoile/ trebuințele descrise inițial în piramida lui A. H. Maslow (1943 ) confirmate și re-operaționalizate în modele propuse de C.P. Alderfer (1969), D. McClelland (1970), R. M. Ryan & E. L. Deci, 2001) E. de Jager Meezenbroek (2012) sau S. B. Kaufman (2018). Chestionarul TM permite identificarea a șapte trebuințe/ nevoi bazale, trebuințe de: subzistență (securitate), apartenență (relaționare), expertiză (competență); conducere (autonomie), moralitate (corectitudine), spiritualitate (transcendență) și autorealizare (actualizare de sine).
Vârsta: de la 16 ani
Cât de persistent(ă) este din punct de vedere motivațional?
Chestionarul EPM /SPM (Evaluarea Persistenței Motivaționale) permite evaluarea persistenței motivaționale, înțeleasă ca fiind predispoziția individuală de a persista motivațional în efortul direcționat spre atingerea unui scop, de a găsi resursele motivaționale necesare pentru atingerea obiectivelor pe termen lung (Constantin et al., 2011). Chestionarul EPM este format din 30 de itemi vizând identificarea a șase factori: ambiție (stabilirea de obiective ambițioase), determinare (urmărirea scopurilor pe termen lung); planificare (pregătirea activităților zilnice); implementare (realizarea sarcinilor zilnice); recurență (reactualizarea scopurilor neatinse) și autodisciplină (respectarea planificărilor și angajamentelor).
Vârsta: de la 14 ani
Ce îl /o atrage, îl/o face să se implice motivațional?
Chestionarul I.M. (Implicare Motivațională) surprinde specificul implicării motivaționale individuale, vizibilă prin preferințele sau tendințele unei persoane de a fi motivată de anumite scopuri finale (plăcere, recompensă, provocare, recunoaștere) sau, altfel spus, de a fi atrasă de anumite tipuri de obiective motivaționale (egocentrice, instrumentale, internaliste sau sociale) (Constantin et al., 2008). Chestionarul I.M. asigură evaluarea preferințelor individuale spre fiecare dintre cele 4 forme de implicare motivațională și estimarea dominanțelor motivaționale intrinseci (plăcere, provocare) sau extrinseci (recunoaștere, recompensă).
Vârsta: de la 14 ani
Care îi sunt sursele, simptomele și reziliența la stres?
Inventarul de stres 4S (Sources, Symptoms and Strength for Stress; Constantin et all, 2023) a fost construit în acord cu cele mai recente date ale cercetării științifice și permite identificarea intensității de manifestare a principalelor surse de stres (profesionale, sociale, financiare sau medicale), prezenței și intensității de manifestare a indicatorilor de burnout (epuizare emoțională, depersonalizare/ cinism și reducerea performanței), posibilei conversii a stresului în simptome psihosomatice (cognitive, emoționale, de somn și fiziologice) și rezilienței la stres (reziliență personală și reziliență colectivă).
Vârsta: de la 16 ani
Care îi este profilul inteligenței emoționale?
Chestionarul INEM (INteligență EMoțională) permite evaluarea inteligenței emoționale, a capacității individuale de a recunoaște și folosi cu eficienţă emoțiile proprii sau ale celorlalți, atât în plan social, cât şi în cel profesional (Constantin T, 2022). Chestionarul conține 50 de itemi cu răspuns dihotomic și asigură evaluarea a 4 factori/ fațete ale inteligenței emoționale (înțelegerea propriilor emoții personale; 2. reglarea propriilor emoții; 3. înțelegerea emoțiilor celorlalți 4. reglarea emoțiilor celorlalți) grupați în cei doi meta-factori: inteligența intrapersonală și inteligența interpersonală. Un factor suplimentar – 5. dezirabilitate socială – este folosit ca scală de control al tendinței unei persoane de a exagera în autoevaluare (pentru scoruri mari).
Vârsta: de la 12 ani
Ofertă:
Preț Pachet ședință inițială de stabilire a obiectivelor, test de inteligență WISC IV, test de orientare școlară și profesională, chestionar de evaluare a strategiilor de învățare și 4 ședințe de consiliere – 2000 lei;
Informații suplimentare și/ sau programări la telefon 0733 906 406